מסחר אלקטרוני – הכלכלה הבאה

עולם הכלכלה השתנה והתפתח רבות מאז מהפכת האינטרנט. בעוד בעבר אנשים היו עוברים בחנויות השונות והולכים לחנות אחר חנות על מנת לקנות משהו, היום באמצעות מסחר אלקטרוני החיים הפכו פשוטים בהרבה. כך למשל רכישה של בגדים. פעם, אנשים היו צריכים לעבור בחנויות על מנת לקנות בדים, היום ישנה אפשרות לקנות בגדים דרך אתרי האינטרנט ויתרה מכך יש אף ירידה לרזולוציות של מידות כך שאם יש מישהי שיש לה בעיה עם דימוי הגוף שלה היא יכולה לרכוש בגדים מהבית ויכולה לחסוך מעצמה את חוסר הנעימות של חיפוש בגדים בחנויות ונעיצת המבטים של המוכרים בה. מסחר אלקטרוני בא לידי ביטוי ם בתחום של מניות, אגרות חוב וכל שוק ההון. בגלל שעולם האינטרנט הופך כל דבר לנגיש היום, יש אפשרות לקנות מניות ולסחור בניירות ערך באופן עצמאי וללא צורך בברוקרים וחדרי מסחר של המוסדות

ניתן לבצע את הסחר באופן עצמאי. באופן זה מסחר אלקטרוני הפך למקור תנועה בכלכלה ובלעדיו כל תנועת הכלכלה שלנו הייתה חוזרת אחורה לשנות השישים. מסחר אלקטרוני בא לידי ביטוי בכל צעד ושעל שאנחנו עושים: בין אם מדובר בדברים הבסיסיים או אפילו בשעות הפנאי. כך למשל תשלום עבור ארנונה, מים, חשמל, גז ואפילו טלוויזיה בכבלים. בעוד פעם אנשים היו נדרשים ללכת לבנק הדואר או לבית העסק ולשלם באמצעות כסף מזומן לפקיד העובד בחברה היום הם עושים זאת בשניות באתרי האינטרנט.

החיסכון בזמן, כסף והגברת היעילות הם בלתי נתפסים. אם פעם היו צריכים לגשת במיוחד לבית העסק על מנת לשלם או לכל הפחות לדואר ולעמוד שעות ארוכות בתור, היום ניתן לבצע את התשלום מהמחשב הביתי, בשניות ספורות וללא כל מאמץ. עוד מקום שבוא המסחר האלקטרוני כבש בסערה את העולם שלנו הוא הזמנות של אוכל דרך האינטרנט. בין אם מדובר במשלוחים של אוכל מוכן ובין אם מדובר במשלוחים של סופר מרקט. היום, כמעט לא צריך לצאת מהבית על מנת לעשות קניות והיתרון המרכזי הוא חיסכון משמעותי בזמן. מסחר אלקטרוני ממש שינה את חיינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *