טיפים חשובים לטיול בדרום אמריקה

 

ללכת בין רכסי ענק, ליד נהרות שוצפים, לבלות בחוף שקט ונידח במקום הכי יפה בעולם או להכיר אנשים מכל העולם בהוסטל בלב ליבה של יבשת מרוחקת – אלה ועד הם רק חלק מהתיאורים הרבים של הישראלים לטיול שלהם בדרום אמריקה.

הטיול בדרום אמריקה הפך בשנים האחרונות למשוש נפשם של רוב הישראלים הצעירים במדינה שמחליטים לצאת לחופשה לטווח ארוך, אותו טיול מהווה עבור ישראלים כה רבים את נקודת הזמן בו הם יוצאים לחופש מחייהם הצבאיים, חופש בו הם יכולים להיות מי שהם רוצים, לעשות מה שרוצים ולטייל בעולם הגדול עליו הם חלמו בתור חיילים בצבא. הטיול בדרום אמריקה הוא אכן האופציה של ישראלים כה רבים להכיר את העולם הגדול, להיחשף לתרבויות חדשות ולהכיר אנשים מכל רחבי העולם. אנו חושבים כי הטיול לדרום אמריקה הוא אחד הדברים החשובים ביותר שעושים הישראלים הצעירים כיום. כמובן שבטיול לדרום אמריקה אנו מכלילים גם את אלה המטיילים במזרח, באירופה או באפריקה.

יחד עם כל ההנאות והבונוסים שאותם ישראלים מקבלים מהטיול הגדול שלהם, יש להכיר בכך שטיול גדול זה טומן בחובו לא מעט סיכונים, ולכן יש להיערך לטיול זה מבעוד מועד, לדאוג לארגן דברים חיוניים ולהכיר את המציאות במדינות בהן אנו מעוניינים לתור ולטייל.

מאמר קצר זה מיועד לאלה מכם אשר רוצים לבצע את הטיול לדרום אמריקה בזמן הקרוב, אנו מבטיחים לכל אותם צעירים כי קריאת כבה זו תספק עבורם לא מעט טיפים וכלים על מנת שהטיול הגדול שלהם יעבור בצורה חלקה ככל האפשר.

South-America-Machu-picchu-to-the-peru

 

תחילה, אנו ממליצים לכל אותם צעירים שרוצים לטוס לטיול הגדול להבין במה הם מתעניינים ואיך הם רוצים שהטיול שהם ייראה. טיול ביבשת כה גדולה טומן ברוב אפשרויות אינסוף. אנו מאמינים כי הצעירים של היום הם מגוונים מאוד ושונים זה מזה ולכן טיול אחד ביבשת אינו דומה כלל וכלל לטיול של צעיר אחר ביבשת. כך לדוגמא, ישנם את אלה אשר מעוניינים בעיקר בטיולים רגליים ״טרקים״ של מספר ימים תוך כדי גילוי מקומו ונופים חדשים – לכל אותם צעירים נמליץ להתמקד במדינות כמו ארגנטינה וצ׳ילה, בהן הנוף משכר חושים וניתן לבצע טרקים מסודרים כמעט בכל המדינה. לעומת זאת, ישנם את אלה אשר מעוניינים בטיול יותר קליל ונעים, אשר כולל חופים זהובים ושמש – לאותם צעירים נמליץ להתמקד על ברזיל, אורוגואי או קולומביה. אותם מדינות מציעות עבור הישראלים חופשים זהובים רבים, אינסוף אפשרויות בילוי ואווירה צעירה מכל רחבי העולם. אנו מדגישים את השוני בין המקומות על מנת לגרום לכם להבין כי הטיול לדרום אמריקה אמנם הוא הטיול הגדול של רובכם, והוא ארוך מאוד, אך גם הוא לתקופת זמן מסוימת. על מנת לנצל כהלכה את תקופת הזמן הזו אנו חושבים כי הבהרת מטרות הטיול עבורכם היא חשובה.

 

שנית, אנו ממליצים לאלה מכם שנוסעים לטיול לזמן ממושך ביבשת הדרומית לבצע ביטוח נסיעות לחו״ל. רבים מכם וודאי גם ייטו להקל ראש בדבר זה, ביטוח נסיעות נשמע כדבר לא רלוונטי שדורש כסף, ולכן ייתכן ותעדיפו להימנע ממנו. בתור אנשים שטיילו בעבר ביבשת הדרומית אנו יכולים להבטיח לכם כי ביטוח אינו דבר של מותרות אלא להיפך או חלק מצורך המציאות במקומות האלה. ההשקעה הכספית בביטוח נסיעות לחו״ל בטלה בשישים לעומת ההוצאה הכספית שתיאלצו להשקיע אם חלילה תיקלעו לצרה מסוימת בעת הטיול הגדול שלכם. ביטוח לחו״ל מהווה הוצאה כספית שנעה בין דולר למספר דולרים בודדים לכל יום. ספקטרום המחירים הנוגע לתחום ההוצאות מותאם לסוג הטיול אותו אתה בוחר לעשות. הטיול הסטנדרטי ביעד מבוקש ולא מסוכן, ללא פעילויות אקסטרים כלשהן ידרוש את מחיר הביטוח הנמוך ביותר. לעומת זאת, טיול למקומות מרוחקים הכולל פעילויות מסוכנות ומאתגרות יגרור מחיר גבוה מאוד יחסית לכל יום. חשוב לציין כי יש לבדוק ולקרוא את האותיות הקטנות בחוזי הביטוחים לחו״ל. ישנם לא מעט אנשים אשר חתמו על ביטוחים לחו״ל אשר לא התאימו למבוקשם. כך, בשעת מצוקה ביטוח לא נכון עלול לגרור עלויות כספיות נרחבות או אי מתן סיוע רפואי במקום אליו נקלעת.

South-America-Iguazu-falls

יתרה מכך, לאלה מכם אשר מעוניינים בביצוע טרקים מרוחקים במקומות מבודדים אנו ממליצים מאוד על קניית טלפון לווייני או מכשיר מצוקה לווייני. כמובן שגם שירות זה דורש השקעה כספית, אך לאלה מכם שמטיילים לבד במקומות מסוכנים ומבודדים, השקעה כספית זו היא זניחה לעומת התועלת הרבה שמכשיר שכזה יכול לאפשר לכם. לא מזמן שמענו על רעידת האדמה בנפאל שבה אנשים נתקעו במקומות מבודדים או מרוחקים ללא קשר לאדם, גם שמענו על צעירים מסוימים שאיבדו את דרכם בטרק ביבשת הדרומית וניצלו רק בעזרת אות המצוקה אותו הם שלחו מהטלפון הלווייני אותו הם החזיקו ברשותם.

הטיפ החשוב הבא לדעתנו הוא אריזה של דברים מועטים ככל האפשר לטיול. ישראלים רבים אורזים בתיקיהם לטיול את כל הבגדים שהם אוהבים, מעילים לחורך ושק שינה בעת הצורך. אמנם כיף מאוד להיות במקום בו כל המלתחה שלך נמצאת כל הזמן, אך מניסיון, אריזה מיותרת של בגדים ומוצרי נוחות בסופו של דבר בעיקר מעיקה ומציקה למטייל ולא עוזרת לו. אנו חושבים כי אריזה נכונה של בגדים ומוצרי נוחות תאפשר למטייל להיות קליל ונינוח ואינו תכביד עליו לאורך כל הטיול. חושב להזכיר כי את התיקים שאתם אורזים תיאלמו לסחוב כמעט מדי יום, במעבר בין הוסטלים או בנסיעות באוטובוסים. תיקים גדולים ומסורבלים יוצרים תחושת אי נוחות רבה ומחטיאים את מטרתם העיקרית. בנוסף, אנו ממליצים לכם לדאוג לקנות לעצמכם מבעוד מועד את כל מוצרי הבריאות וההיגיינה אשר חשובים לכם. אמנם ניתן למצוא מוצרי בריאות והיגיינה גם בארצות המרוחקות בדרום אמריקה, אך במידה ואינכם רוצים להיות תלויים בתרופות לא מוכרות או רוקחים שאינכם סומכים עליהם, עדיף לבצע את כל קניית התרופות החשובות בארצנו. זאת בנוסף למפגש עם רופא מטיילים אשר יתריע בפניכם על כל הבעיות הבריאותיות שעלולות להיות בארצות בהן אתם הולכים לטייל. מפגש עם רופא מטיילים עוזר להרגיע את המטייל הטרי, מסייע לו בנקיטת זהירות במקומות שונים בהן הוא מטייל ודואג לכך שהמטייל יהיה מחוסן עבור כל הווירוסים והמחלות האפשריות במדינות השונות בדרום אמריקה.

 

לאחר שביצעתם את כל ההכנות האפשריות לטיול הגדול שלכם, הטיפ הכי חשוב שיש לנו להציע לכם הוא ליהנות ולספוג מהטיול הגדול שלכם כמה שניתן. טיול כזה הוא באמת הדרך שלכם להשתחרר מכבלים אישיים וחברתיים, להכיר אנשים חדשים ובעיקר להכיר את עצמכם הרבה יותר טוב משהכרתם בעבר. אנו ממליצים לכם ללכת בעקבות העדפותיכם האישיות, לחפש את מהות הטיול שלכם ולא להיגרר לטיול בו אתם רק נהנים ללא חשיפה עצמית, לעולם הפנימי שלכם, וללא חשיפה לתרבויות שונות ומיוחדות במקומות המרוחקים אליהם אתם מיועדים להגיע. הטיול לדרום אמריקה הוא אבן דרך משמעותית ביותר אצל הצעיר הישראלי, אבן דרך שעוזרת בעיצוב דמותו הייחודית והמסקרנת.

ולכל אלו מכם שלא עשו את הטיול הגדול לדרום אמריקה עדיין, תמיד ניצבת בפניכם האפשרות לגלות את היבשת הדרומית בטיולים קצרים יותר וליהנות ממנה.

 

התנהלות עם כסף בדרום אמריקה 

כמות הכסף שבחרתם לקחת עמכם לחו"ל תלויה במשתנים כמו זמן שהייה,מקומות לינה,טיסות והתנהלות שוטפת- האם אתם אוכלים במסעדות? מבשלים?

ההמלצה שלנו אליכם היא להסתובב עם סכומי כסף קטנים עליכם,ולא להסתובב עם שטרות גדולים על מנת לא למשוך תשומת לב מיותרת.

 

כרטיס אשראי או מזומן?

ההמלצה היא להשתמש גם וגם, ישנם מקומות בהם אין כספומטים לכן חשוב שלא תסתמכו רק על כרטיס האשראי.

כרטיס אשראי מאסטרקארד יותר נפוץ ביבשת ומומלץ להחזיק אותו או ויזה. לא מומלץ להשתמש בכרטיסי אשראי מסוגים אחרים.

בנוסף נצלו את השימוש בכרטיס אשראי בחו"ל כסוג של "ביטוח" לכסף שלכם, במידה ונגנב הכרטיס אתם מגנים, במידה תאבדו את המזומן רק אלוהים יעזור לכם.

את עמלות השימוש בכרטיס האשראי ניתן למצוא באתרי החברות תחת מחשבון המרת מט"ח.

 

כייסים

בחו"ל כמו בחו"ל מומלץ להיזהר מכייסים. שמרו על הכסף שלכם היטב ואל תשימו אותו בחלק התחתון של התיק(ישנם כייסים שחותכים את התיקים)

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *